Bungie wil content Destiny sneller uit de oven hebben

Posted by & filed under .

Destiny_header5

Ontwikkelhuis Bungie is van plan om sneller content vrij te geven voor Destiny. De oorspronkelijke game werd in september 2014 uitgebracht en heeft tot nu toe drie uitbreidingen op zijn naam staan.

In Destiny’s eerste jaar werden er slechts twee kleinere uitbreidingen aan het spel toegevoegd: ‘The Dark Below‘ en ‘House of Wolves’. Hoewel beide stuks DLC de nodige content toevoegden aan het basisspel zoals extra missies, strikes en multiplayer-speelvelden, stond de hoeveelheid niet in verhouding tot het prijskaartje van 20 euro per uitbreiding. Natuurlijk werden er ook echt nieuwe modi als Trials of Osiris (3-tegen-3 eliminaties) en Prison of Elders (co-op voor 3-spelers) aan Destiny toegevoegd, maar de gevoelsmatig hoge vraagprijs werd niet gerechtvaardigd.

Met het ingaan van het tweede jaar van Destiny kwam Bungie pas echt op gang met zijn uitbreidingenronde. ‘The Taken King’-uitbreiding die afgelopen september verscheen zat vergeleken met de eerdere twee uitbreidingen bomvol interessante content: robuuste toevoegingen aan de co-op campaign, een flinke hoeveelheid multiplayer-content en een imposante nieuwe raid. Hoewel ik na deze release had gehoopt dat Bungie met meer van dit soort toevoegingen aan zou komen zetten, is het sindsdien weer vrij rustig in dit sci-fi universum. Helaas zullen spelers nog tot september moeten wachten voordat ze weer een vergelijkbare ervaring voor hun kiezen krijgen met ‘Rise of Iron’. Gelukkig realiseert Bungie zich dit donders goed en zijn ze constant bezig om hun hele manier van werken flink bij te schaven.

Zo laat Chris Barrett, de creatieve geest achter Destiny, weten dat ze de tools aan het verbeteren zijn waarin het universum gecreëerd wordt zodat ze sneller content kunnen aanleveren en zich richten op ervaringen die het beste en de meest impact op spelers hebben. Het is een leerproces dat de ontwikkelaar in staat moet stellen sneller content te leveren en beter te worden in het fabriceren van de Destiny-wereld. De ontwikkelstudio focust zich voorlopig natuurlijk op het afronden van de ‘Rise of Iron’-DLC die op het programma staat voor 20 september 2016. Barrett geeft daarbij aan dat ze spelers zo veel mogelijk content willen bieden dit najaar.

Daarbij wordt er ook goed gekeken naar de reactie van spelers op de nieuwe content. Zo laat Barrett doorschemeren dat ze afgelopen week een testronde hebben gehouden met ‘Rise of Iron’. Niet alleen kwam er een flinke lading positieve feedback binnen en waren spelers te spreken over de nieuwe uitbreiding, maar er werden ook een hoop suggesties opgeworpen. Het is natuurlijk nog even wachten in hoeverre deze ideeën worden doorgevoerd en zinvol zijn. Echter, dat er echt geluisterd wordt naar spelers is altijd een mooie bonus.

Nu maar hopen dat ze met de verbeteringen die ze doorvoeren voortaan elk half jaar een grote uitbreiding als ‘The Taken King’ of wellicht ‘Rise of Iron‘ weten uit te brengen.

Written by Pepijn Damen

Pepijn Damen

Een fan van het betere beuk- en hakwerk, Pepijn zal altijd de lompe tank kiezen als hem de keuze geboden wordt. Naast de klappergames wordt hij ook erg blij van een goede Halo game op zijn tijd, waarbij de frontale aanval een vertrouwde tactiek blijft.

Leave a Reply