Check in, Knockout – Hands-on

Posted by & filed under .

Check in, Knockout headerVolgens Alberto Stegeman is het tegenwoordig schering en inslag: dubbel geboekte hotelkamers. Je kunt dan natuurlijk ‘Red Mijn Vakantie’ bellen, maar in Check in, Knockout los je het gewoon lekker zelf op.

Wat is verstandiger? Die eerste paar dagen van je vakantie verprutsen omdat je zit te wachten op een reactie van Alberto of Rubbertjes Robbie, of direct het heft in eigen hand nemen? Juist, dat laatste natuurlijk. “Survival of the fittest!” Ram iedereen waarvan je vindt dat die niet in je kamer hoort eruit! Dat is wat Check in, Knockout in grote lijnen van je verwacht.

Check in, Knockout is namelijk een onvervalste brawler, met vier lokale spelers moet je knokken tot er nog maar één over blijft. Aangezien ze oorspronkelijk van plan waren om lekker op vakantie te gaan, hebben de strijders geen arsenaal aan wapens bij zich. Hierdoor is het lastig om de ongewenste concurrerende hotelgasten uit te schakelen. Gelukkig heeft ontwikkelaar Lionade hier wat op bedacht.

Alles wat ook maar in de kamer (of op het  balkon, in het geval van het potje dat ik gespeeld heb) voor het grijpen is kun je naar de tegenstander gooien. Alsof dit nog niet genoeg is heeft elke vechtlustige bezoeker ook nog eens zijn eigen krachten. Zo gooit de een de kameronderdelen automatisch de goede kant uit zonder te hoeven richten met de analoge stick, en de ander maakt van ieder object automatisch een bom. Al met al verandert de vakantie al snel in een vermakelijke chaos.

Op dit moment zijn er al vijf speelbare personages te ontdekken in Check in, Knockout. Volgens Nick Aarts van Lionade Games probeert het team bij de release dit aantal nog te verdubbelen. Wel zegt hij hierbij dat ze nog niet zeker weten of dit haalbaar is, aangezien de balans in een dergelijke brawler de allerhoogste prioriteit heeft..

De release staat gepland voor over een maand of zes. Daar hoort wel een dikke kanttekening bij, als het ontwikkelteam het idee heeft dat het geheel nog niet klaar is voor een triomfantelijke release, dan wordt deze datum zonder pardon in van de kalender gemept. “Het is af wanneer het af is” aldus Nick.

Powered By DT Author Box

Written by Martijn Schuurman

Martijn Schuurman

De baas van de hele Gamestalker bende. Martijn is dol op retro- en indiegames en het verzamelen daarvan. Hij is ook door de rest van Gamestalker redactie tot racegame specialist benoemd omdat hij ooit een stuurtje heeft gekocht.

Leave a Reply