Crackdown 3 op de Gamescom: alles kan kapot

Posted by & filed under .

Crackdown 3 Gamescom headerOok Crackdown liet weer eens iets van zich horen op de Gamescom. Dit nieuwe deel heeft na lang nadenken bij Microsoft alsnog de titel Crackdown 3 gekregen en het sloopwerk in de video liegt er niet om.

De oorspronkelijke bedenker van de reeks, Dave Jones, gaf tekst en uitleg op het podium van Microsoft. Er werd verteld dat we in Crackdown 3 door een compleet nieuwe stad kunnen bouncen en dat we wederom transformerende voertuigen kunnen verwachten. Ook is het doel weer om een crimineel imperium op te doeken en dit mag je op je eigen manier en in je eigen volgorde doen. Net als in het fantastische eerste deel dus, in plaats van tegen saaie mutanten en monsters knokken in het waardeloze tweede deel.

In deze ‘ ultieme zandbak’ kan je met wel vier spelers rondspringen en hierbij komt de ”kracht van de cloud” kijken, maar dit zou kunnen betekenen dat de cloud verder niks doet inde singleplayer.

In de bovenstaande trailer zien we in ieder geval orbs, een tekenstijl met subtiele ‘ cel shading’-laagje en een heleboel verwoesting. Sterker nog, gebouwen donderen als kaartenhuizen in elkaar. De vraag is dan in hoeverre je alles kan slopen om de campagne te doorlopen. In hoeverre blijven verwoeste gebouwen ook verwoest? Loop je dan op een gegeven moment door een lege stad met niks dan ruïnes?

Microsoft zelf spreekt van een 100% verwoestbare omgeving in competitieve multiplayer. Dit zegt dus niks over de campagne, maar hoe het ook uitpakt vind ik het idee van klassieke Crackdown-gameplay in combinatie met overtuigend sloopwerk wel klinken als een ideale combinatie.

Crackdown 3 mikt op de zomer van 2016 en er zou een multiplayer- bèta volgen voor die tijd

Powered By DT Author Box

Written by Daudi Goncalves

Daudi Goncalves

Voor een goede stealth game of traditionele RPG mag je hem ‘s nachts wakker maken. Hij doet verder niets liever dan high-end gaming PC’s bouwen om daar vervolgens oude 2D games uit de jaren 90 op te spelen.

Leave a Reply