E3 2016: Dishonored 2 – brute slachtpartijen in het pittoreske Karnaca

Posted by & filed under .

Dishonored 2 header

Dishonored 2 werd afgelopen E3 al aangekondigd en liet ons destijds al wat eerste glimpen zien van een aantal gameplay elementen die ontwikkelhuis Arkane voor ons heeft klaargestoomd. We zijn nu precies een jaar verder en eindelijk toont de studio de eerste gameplaybeelden.

Naast Corvo Attano, het kopstuk uit de eerste Dishonored, krijg je de mogelijkheid om te spelen als de dochter van de keizerin, Emily Kaldwin. Inmiddels ietwat volwassener geworden, met een hele voorraad aan dodelijke vaardigheden tot haar beschikking. De grafische flair van Dishonored 2 lijkt enigszins bekend voor te komen en draait in de ‘void’-engine. Overigens is het niet zo heel gek aangezien de engine gebaseerd is op id tech 5 (Rage, Wolfenstein: The New Order, The Evil Within).

In de demonstratie die we voorgeschoteld krijgen, kruipen we in de huid van Emily die op slinkse wijze weet af te rekenen met verschillende bewakers. Zo gebruikt ze haar krachten om vliegensvlug van de ene naar de andere schuilplaats te schieten en heeft ze de mogelijkheid om eenvoudig verticale ruimtes, zoals de verschillende gebouwen, te beklimmen.  De ene na de andere bewaker ziet het witte licht dankzij haar messenwerk en weerselementen, zoals een storm, helpen haar ook mee om er nog sneller een eind aan te maken.

Na wat vijanden opgeblazen en gehypnotiseerd te hebben met haar vaardigheden, ‘mesmerize’ in het laatste geval, bereikt ze eindelijk haar doel: het opruimen van een hoofd (Overseer Burn) van een bende onruststokers. Doormiddel van een van haar krachten – je kan vijanden aan elkaar koppelen waardoor de actie die je op een van hen uitvoert ook bij de rest hetzelfde effect zal hebben – schakelt ze met een verdovingsmijn drie bewakers uit. Vervolgens ruimt ze rust op haar gemak het doelwit op en zo eindigt een van de vele missie.

Dishonored 2 lijkt weer een behoorlijke vrijheid aan mogelijkheden te kennen waarmee je de verschillende missies kan aanvliegen. Het benutten van je krachten in combinatie met de verschillende ‘physics’ is zo te zien ook mooi overgenomen uit Dishonored. We moeten alleen nog wel tot 11 november wachten alvorens we met Dishonored 2 aan de slag kunnen gaan.

Voor de liefhebbers hebben we hieronder natuurlijk nog even desbetreffend beeldmateriaal geplaatst:

 

 

Written by Pepijn Damen

Pepijn Damen

Een fan van het betere beuk- en hakwerk, Pepijn zal altijd de lompe tank kiezen als hem de keuze geboden wordt. Naast de klappergames wordt hij ook erg blij van een goede Halo game op zijn tijd, waarbij de frontale aanval een vertrouwde tactiek blijft.

Leave a Reply