Gamescom Hands-on: Halo: The Master Chief Collection

Posted by & filed under , .

Gamescom_Halo_The_Master_Chief_Collection_header

Tijdens Microsoft’s E3 presentatie werd het bekende Halo 2 speelveld Ascension als boegbeeld gebruikt om de nieuwe grafische engine uit de Halo reeks te tonen. Op de Gamescom werd er wederom een bekende multiplayer-speelveld uit de Halo 2 stal getoverd.

Ontwikkelaar 343 Industries zette ditmaal de symmetrische map Sanctuary in het daglicht. In de korte sessie die wij hebben mogen meemaken, kwam de op Delta Halo gesitueerde oude ruïne nog steeds naar boven als de ideale plek om een flink potje team deathmatch op te testen. In een 4 tegen 4 strijd tussen de rode en blauwe Spartans zou wederom beslist gaan worden welk team uiteindelijk met de eer zou gaan strijken.

Hoewel de gameplay erg deed denken aan zoals het er in Halo 2 aan toe ging met zijn ‘dual wielding’, de Magnum en Battle Rifle combo en het granatenwerk, leek het er in deze remake van Sanctuary toch erg op dat het toch niet exact hetzelfde was als het origineel. Het kan best zijn dat mijn herinneringen aan deze originele multiplayer met de jaren heen wat zijn vervaagd of dat de nieuwe engine voor verwarring zorgde, maar helemaal vertrouwd was het niet.

Halo_The_Master_Chief_Collection1

Master Chief, Battle rifle en Sanctuary. Wat wil je nog meer als echte Halo fan.

Desondanks wist het blauwe team, door goede samenwerking en over het algemeen betere spelers, vrij snel gehakt te maken (eindscore:50-7) van de tegenpartij en voelde de map zelf aardig vertrouwd aan. In de eerste paar minuten wist het nieuwe likje verf best te imponeren maar naarmate de wedstrijd vorderde maakt het grafische geweld plaatst voor de strijd op en rondom de oude ruïne. Een welkome toevoeging aan deze team deathmatch was de mogelijkheid om een paar seconden voor je respawnde te kunnen kiezen uit een wapenuitrusting naar keuze: de magnum, de SMG of de Plasma rifle.

343 Industries lijkt met de zes opgevijzelde maps (Ascension, Sanctuary, Coagulation, Zanzibar en nog twee onbekende remakes) een mooi voorproefje te geven op welke grafische kant in het multiplayer gedeelte de ontwikkelaar heen wil met de Halo franchise. De kans is overigens vrij groot dat 343 het ijzige Lockout zal toevoegen aan deze zes remakte maps. Wat de zesde map zal zijn is nog even afwachten.

De multiplayer sessie liet in ieder geval een mooie en redelijk vertrouwde indruk achter. De Halo: The Master Chief Collection zal op 14 november worden uitgebracht voor de Xbox One.

Written by Pepijn Damen

Pepijn Damen

Een fan van het betere beuk- en hakwerk, Pepijn zal altijd de lompe tank kiezen als hem de keuze geboden wordt. Naast de klappergames wordt hij ook erg blij van een goede Halo game op zijn tijd, waarbij de frontale aanval een vertrouwde tactiek blijft.

Leave a Reply