Hel en verdoemenis in de speelvelden van DOOM

Posted by & filed under .

doom_header2Bethesda heeft een nieuw trailer vrijgegeven die razendnsel alle negen speelvelden van de multiplayer in DOOM in beeld brengt. Dat is eigenlijk ook wel gepast, want als DOOM trouw is aan het origineel dan jakker je in-game ook met 100km/u door de omgevingen.

De bijbehorende blogpost suggereert in ieder geval dat ouwe schietfanaten uit de jaren negentig zich geen zorgen hoeven te maken. Ze benadrukken dat je constant in beweging moet blijven om te overleven en dat ieder speelveld zo ontworpen is om het moordende tempo van de brute actie hoog te houden. Ieder speelveld heeft zijn eigen look, maar ze zijn allemaal opgebouwd uit verschillende lagen, zitten propvol dodelijke obstakels, en bevatten volgens de makers geen gehaaide plekjes waar je lekker kunt kamperen om makkelijk te scoren.

Verder beschrijft de blogpost hoe sommige velden ook teleporters bevatten, maar dat je geen kogels door deze teleporters heen kunt schieten. Of je wel kunt telefraggen is nog onbekend. Ook treffen we ‘bounce pads’ aan om snel hogere plateaus te bereiken, explosieve tonnen radioactieve tonnen omdat het hoort in DOOM, en de eerder genoemde dodelijke obstakels die variëren van lava tot radioactief slijm en bodemloze putten.

De aanstaande bèta voor DOOM zal waarschijnlijk twee van deze speelvelden bevatten wanneer het op 1 april van start gaat. Voor toegang tot alle negen speelvelden en de solo-campagne moet je wachten op 13 mei, dan verschijnt DOOM op Xbox One, PlayStation 4 en PC.

Powered By DT Author Box

Written by Daudi Goncalves

Daudi Goncalves

Voor een goede stealth game of traditionele RPG mag je hem ‘s nachts wakker maken. Hij doet verder niets liever dan high-end gaming PC’s bouwen om daar vervolgens oude 2D games uit de jaren 90 op te spelen.

Leave a Reply