Kwartier brute Shadow Warrior 2 gameplay

Posted by & filed under .

E3 Shadow-Warrior-2-headerOntwikkelstudio Flying Wild Hog was ook op de E3 van 2015 aanwezig om hun nieuwste FPS Shadow Warrior 2 af te showen. We hebben een kwartier aan onversneden pure gameplay opgeduikeld waar liefhebbers van old-skool hectische shooters best blij van zullen worden.

Het vorige deel was erg vermakelijk, maar had net iets te weinig om het lijf om voor de volle prijs aan te kunnen raden. De basis van het schiet- en vooral snij-systeem stond echter als een huis, dus we hoopten al dat Flying Wild Hog deze solide fundamenten zou gebruiken om een grootser, beter en nog harder vervolg te maken.

Op het podium van YouTube-kanaal Запись Rec. was een lid van het ontwikkelteam aanwezig om commentaar bij de beelden te leveren. Het eerste wat opvalt: de graphics zijn een stuk mooier en het spel is een stuk bloederiger. Flying Wild Hog lijkt in alle opzichten een tandje bijgeschakeld te hebben, want voor zowel het schieten als het zwaardvechten zijn er nu meer moves, meer variatie en een grotere verscheidenheid aan potentiële gevolgen voor de onfortuinlijke vijanden geïmplementeerd. Let ook op de verschillende snijwapens waar je nu uit kunt kiezen, naast je standaard samoeraizwaard heb je nu ook een dubbele katana en zelfs klauwen die verdacht veel op die van Wolverine van marvel lijken.

Het tweede wat opvalt is dat Shadow Warrior 2 een iets andere structuur lijkt te krijgen, in plaats van redelijk lineaire (maar wel aardig brede) gangen, zijn de levels nu een meer open en bovendien is hoofdpersonage Lo Wang een stuk leniger. Je ziet hem in deze video dan ook op daken klauteren alsof het Mirror’s Edge is terwijl hij gewoon doorgaat met hakken en knallen. Daarnaast wordt Wang bijgestaan door een tweede speler en lijkt de open structuur van de levels de coöperatieve gameplay te bevorderen. Let wel dat je medespelers (met een maximum van vier spelers in totaal) als ninja’s worden weergegeven in jouw spel, maar dat iedereen op zijn of haar eigen beeldscherm gewoon Lo Wang is. Genoeg Wang voor allen dus.

Tot slot is er nu een hub als uitvalsbasis, dat zorgt er ook voor dat je eerdere levels makkelijker opnieuw kunt spelen. Dit is ten bate van het nieuwe RPG-achtige systeem wellicht wel handig, omdat wapens nu in levels omhoog gaan naarmate je ze vaker gebruikt en je ze kunt uitrusten met allerlei buffs met behulp van gems die je als loot aantreft. In de bovenstaande video zie je de speler bijvoorbeeld met ijspijlen aan de slag gaan. Levels opnieuw spelen wordt hopelijk ook interessant gehouden dankzij het procedureel genereren van de vijanden, gebouwen en de weersomstandigheden. Afgezien van bepaalde vaststaande gebeurtenissen in het verhaal weet je dus nooit zeker wat je aan zal treffen.

Al met al lijkt Shadow Warrior 2 een waardige opvolger te worden en een titel om de gaten te houden voor liefhebbers van meer actiegerichte FPS-games zoals recentelijk Serious Sam en de gemiddelde shooter uit de jaren negentig. Ergens in 2016 zal Shadow Warrior 2 verschijnen op PC, PlayStation 4 en Xbox One. Zodra wij een exacte releasedatum achterhalen, weet jij het ook.

Powered By DT Author Box

Written by Daudi Goncalves

Daudi Goncalves

Voor een goede stealth game of traditionele RPG mag je hem ‘s nachts wakker maken. Hij doet verder niets liever dan high-end gaming PC’s bouwen om daar vervolgens oude 2D games uit de jaren 90 op te spelen.

Leave a Reply