Meer details en sloopdemonstratie Crackdown 3

Posted by & filed under .

Crackdown 3 Gamescom headerOp de Gamescom heeft Dave Jones, bedenker van de reeks, een meer uitgebreide demonstratie gegeven van een vroege build van Crackdown 3. Wij hebben de beelden voor je en daarnaast meer details over de structuur van het spel.

De beelden zijn razend interessant om te zien omdat de realistische verwoestingstechnologie aan bod komt. Ik moet toegeven dat ik nog nooit zulk mooi sloopwerk in een game heb gezien, zelfs niet in Red Faction: Guerilla, voorheen de ultieme sloop-maar-raak-zandbakgame. Crackdown 3 lijkt alle voorgaande slooptitels met gemak te overschaduwen:

Ik vroeg me in ons vorige stukje al af hoe dergelijke verwoesting exact zou werken als je bijvoorbeeld de hoofdcampagne aan het spelen bent. Is de stad dan niet op een gegeven moment leeg? Is het niet te makkelijk als je een paar gebouwen opblaast om zo de eindbaas die erin zit supersimpel om te leggen? Inmiddels zijn enkele details hierover bekend.

Ten eerste zal de solo-hoofdcampagne van Crackdown 3 offline speelbaar zijn en een beperkte mate van verwoesting bieden. De hoofdcampagne zal dezelfde structuur hebben als die van de eerste game, waarbij je vrij gelaten wordt om een bepaald aantal ‘warlords’ uit te schakelen die zich in de zandbakwereld bevinden. Deze zandbak is een compleet nieuwe stad, die ongeveer even groot is als die van het origineel. Daarnaast heb je wederom Orbs om te verzamelen, dezelfde vijf abilities die je daarmee kan upgraden en transformerende wagens die je aangeleverd worden door de Agency.

De zandbakwereld in multiplayer zal een compleet ander speelveld zijn dan die van de hoofdcampagne en daarin is het wel degelijk mogelijk om alles, maar dan ook echt alles, te verwoesten. Aangezien je dan per definitie online bent, maakt Crackdown 3 hiervoor gebruik van de cloud om de realistische verwoesting te calculeren terwijl iedere speler op een andere locatie op de kaart zijn eigen ding doet. Momenteel mikken ze op een multiplayer-modus voor vier spelers, maar dit kan nog veranderen.

Tot slot blijkt dat Reagent Games hulp krijgt van Sumo Digital voor de ontwikkeling van Crackdown 3, je kent Sumo wel van Outrun 2 en anders van Sonic & All-Stars Racing. Ik vond dat een opmerkelijke keuze, maar zoals onze hoofdredacteur Martijn scherp opmerkte “er zitten auto’s in Crackdown 3“.

Crackdown 3 zal ergens in het tweede of derde kwartaal van 2016 exclusief voor de Xbox One verschijnen en voor die tijd zal er een multiplayer-bèta plaatsvinden.

Powered By DT Author Box

Written by Daudi Goncalves

Daudi Goncalves

Voor een goede stealth game of traditionele RPG mag je hem ‘s nachts wakker maken. Hij doet verder niets liever dan high-end gaming PC’s bouwen om daar vervolgens oude 2D games uit de jaren 90 op te spelen.

Leave a Reply