Shadow Warrior 2 – 12 minuten snoeiharde FPS-gameplay

Posted by & filed under .

Shadow Warrior 2 headerAls er een ding is dat alle populaire shooters van tegenwoordig gemeen hebben, van Call of Duty tot Battlefield, is dat ze erg gezapig en sloom zijn vergeleken met hun voorgangers uit de jaren negentig. FPS op kinderwieltjes zou je kunnen zeggen. Shadow Warrior 2 doet dat anders!

Ik hou ervan als een FPS vooral lekker hectisch, hard en snel is. Oorverdovende schoten, absurd veel vijanden en er doorheen jakkeren met 100 km/u. Tegenwoordig ligt de nadruk op schuilen, een beetje achter dekking zitten poepen, en af en toe een schot lossen. Of veilig achter een NPC aanlopen die alle deuren voor je opendoet en je vooral de tijd gunt om van omgeving te genieten. Kortom, moderne FPS-games lijken eerder een bejaardensoos.

De nieuwe DOOM die momenteel in de maak is, zou daar verandering in moeten brengen. Het is tenslotte een nieuw deel in de reeks die het FPS-genre op de kaart heeft gezet. Maar hoe mee ik ervan zie, hoe meer ik twijfel of id Software nog wel weet waar ze mee bezig zijn. Rage was tenslotte ook al niet zo spannend en als de nadruk van marketingcampagne omtrent DOOM vooral ligt op progressie voor een nieuw vessie, dan hou ik mijn pre-orderknaken nog even in mijn zak. Helemaal als ik naar de nieuwe beelden van Shadow Warrior 2 hieronder kijk, 12 minuten lang knallen en hakken zonder commentaar. Nou ja, afgezien van de spraakwaterval van het hoofdpersonage dan:

Ontwikkelstudio Flying Wild Hog wil in Shadow Warrior 2 alles beter doen dan in het vorige deel, en de actie ziet er bruut genoeg uit om dit wel eens waar te kunnen maken. Tel daarbij op dat er ook nog eens coöperatief vermaak voor wel vier spelers in zal zitten, en mijn aandacht hebben ze zeer zeker getrokken. Wij geloven in Lo Wang!

Shadow Warrior 2 zal ergens in 2016 verschijnen voor PC, PlayStation 4 en Xbox One. Een exacte releasedatum is nog niet bekend gemaakt, maar met de naderende E3 in juni zal het niet lang meer duren voordat daar verandering in komt.

Powered By DT Author Box

Written by Daudi Goncalves

Daudi Goncalves

Voor een goede stealth game of traditionele RPG mag je hem ‘s nachts wakker maken. Hij doet verder niets liever dan high-end gaming PC’s bouwen om daar vervolgens oude 2D games uit de jaren 90 op te spelen.

Leave a Reply